Arvot ja strategia

Rintasyöpäyhdistyksen toiminnan ydin on vertaistuki. Tarjoamme rintasyöpäpotilaille yhteisön kokemusten, tietojen, ideoiden ja neuvojen jakamiseen. Olemme rintasyöpään sairastuneiden, heidän läheistensä sekä heitä hoitavien ammattilaisten luotettava kumppani.
Rinnakkain huomiseen!

Toimintakertomus 2022

Vuoden 2022 lapset ja nuoret -teema näkyi toiminnassamme monin tavoin. Vanhemman sairastuminen vaikuttaa koko perheeseen, ja tuen tarve ulottuu näin sairastuneen lisäksi myös hänen läheisiinsä. Vertaistukitoiminta ja koronapandemian myötä aloitetut etäliikuntatunnit jatkuivat tuttuun tapaan. Taideterapia painottui vuoden kurssitarjonnassa. Syöpätutkimusyhteistyötä kehitettiin ja yhdistyksen toimintaa ja tukea sairastuneille esiteltiin monille sidosryhmille. Vuoden kohokohtana oli Helsingissä Rintasyöpäyhdistyksen emännöimä pohjoismaisten rintasyöpäpotilasjärjestöjen Nordic Congress on Breast Cancer.

Vaikuttamistyö

Rintasyöpäyhdistys ry - Europa Donna Finland tekee vaikuttamistyötä yhdenvertaisen rintasyöpähoidon toteutumiseksi kaikkialla Suomessa. Yhdistys tuo kokemusasiantuntijuuden sosiaali- ja terveydenhuollon paikalliseen ja valtakunnalliseen kehittämiseen. Yhdistys osallistuu ajankohtaiseen yhteiskunnalliseen keskusteluun ja jakaa rintasyöpätietoutta. Yhdistys antaa tarvittaessa lausuntoja paikallisen, valtakunnallisen ja kansainvälisen päätöksenteon tukemiseksi.
Rintasyöpähdistys tekee yhteistyötä muiden järjestöjen kanssa tavoitteiden saavuttamiseksi.

Yhdistyksen toimintaa johtaa jäsenkokouksen valitsema hallitus.